İçeriğe Atla Menüye Atla

Güvenli Yaşam Okul Öncesi Eğitimi

Güvenli Yaşam Okul Öncesi Eğitimi

Eğitimin amacı

Afetler sözkonusu olduğunda çocuklar, zarar görebilirlik açısından yüksek risk grubu içerisinde değerlendirilmektedir.

Çocuklar toplumsallaşma ve sosyalleşme yolunda aileden sonra ilk temel adımı okul hayatında atmaktadır.

Bunun için pek çok konuda olduğu gibi afetlere hazırlık için de gerekli temel bilgilerin ve güvenli yaşam kültürünün küçük yaşta kazandırılması önemlidir.

Çünkü erken yaşlarda kazanılan bilgilerin günlük yaşamda daha çok davranışa dönüştüğü bilinmektedir.

Güvenli Yaşam Okulöncesi eğitimi ile ülkemizi tehdit eden afet riskine karşı, erken yaşlardan itibaren farkındalık ve bilinç oluşturma, konu ile ilgili temel davranış becerilerini kazandırmak hedeflenmektedir.

Bu yaş grubunun ilgi süreleri ve öğrenme biçimleri doğrultusunda hazırlanan eğitim programı, çizgi film, maket anlatımı ve oyunlarla desteklenmektedir.

Görüşler

Özellikle erken yaşta kazanılan bilgilerin ileri yaşlarda günlük hayatta daha fazla uygulandığı bilimsel bir gerçek.

İstanbul özelinde düşündüğümüzde depreme karşı doğru bilgilerin yarının yetişkinleri olan çocuklarımıza aktarmamız çok önemli.

Bu nedenle bizlerde eğitim programımızda öğrencilerimize doğal afetlerle ilgili bilgilendirmelere yer veriyoruz.

Ancak çizgi film karakterlerinin afetler ile ilgili bilgileri aktarması çocukların daha çok dikkatini çekiyor.

Bu bakımdan çocuklar için hazırlanan Güvenli Yaşam Eğitimi’inde kullanılan Tehlike Avı Çizgi Filmi çocukların afetler hakkında bilgi edinmesi açısından çok güzel bir uygulama olmuş. Derya Akyüz (Anaokulu Öğretmeni)

Anaokuluna gelen öğrencilerin yaş grupları nedeniyle verilen eğitimlerin başarılı olabilmesi için bizlerde eğitimlerimizde oyunları çok kullanıyoruz.

Anaokulu öğrencileri için hazırlanan Güvenli Yaşam Eğitimleri’nin de benzer şekilde oyun ve çizgi filmlerle desteklenmesi çocukların öğrendikleri bilgilerin daha kalıcı olmasını sağlayacaktır. 

Eğitimde kullanılan sunumların boyama kitapları ile desteklenmesi ve eğitimlerde uygulanması ise eğitimlerin başarısını daha da artırmaktadır.

Eğitimlerin daha fazla çocuğa ulaşmasını temenni ederek emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Elif Adıgüzel (Anaokulu Öğretmeni)